Digital Marknadsföring

Bli en scrollstoppare i Sociala Medier

GVO står för Good Vibes Only. Det är så vi jobbar med våra kunder, våra partners och vår marknadsföring.

POWERED BY SOCIALLITE ME

Öka försäljningen med Sociala Medier

Maximera din försäljning och öka ditt företags synlighet genom strategisk användning av sociala medier – där varje like, delning och kommentar öppnar dörrar till nya kunder och framgångsrika affärsmöjligheter!

Meta

Under Meta finns Facebook, Instagram och nu även Threads. Meta är idag den största plattformen inom Sociala Medier. Idag är det en självklarhet för företag att synas på Meta. Hur bra jobbar ditt företag med Facebook, Instagram och Threads?

TikTok

TikTok är en dynamisk plattform för marknadsföring, där kreativitet flödar fritt och engagerar en global publik, vilket skapar en unik möjlighet att öka varumärkesmedvetenhet och interaktion med potentiella kunder på ett innovativt och trendigt sätt.

LinkedIn

LinkedIn är det ultimata verktyget för företag att bygga starka professionella nätverk, stärka sin branschauktoritet och driva affärsframgång genom strategisk marknadsföring och anslutning till relevanta professionella resurser.

FAQ

Sociala medier erbjuder företag en unik plattform för att engagera och kommunicera med sin målgrupp i realtid. När företag är aktiva på sociala medier kan de bygga varumärkesmedvetenhet, skapa en personlig relation med kunderna, samla feedback, och marknadsföra sina produkter eller tjänster på ett sätt som är snabbt och kostnadseffektivt. Dessutom ger sociala medier företag möjlighet att nå ut till en bred publik och bygga en lojal kundbas.

Valet av sociala medieplattformar beror på företagets målgrupp och affärsstrategi. Populära plattformar inkluderar TikTok, Facebook, Instagram, X (Twitter), LinkedIn och Pinterest. Företag som riktar sig till en bred konsumentpublik kan dra nytta av plattformar som TikTok, Facebook och Instagram för visuellt innehåll, medan B2B-företag kan hitta värde i att vara aktiva på LinkedIn för professionell nätverkande. Det är viktigt att förstå var målgruppen är mest aktiv och anpassa strategin därefter.

  • Regelbunden uppdatering: Dela regelbundet relevant och intressant innehåll för att hålla följare engagerade.
  • Interaktion och svar: Svara på kommentarer och meddelanden för att skapa en öppen dialog med följarna och bygga relationer.
  • Visuellt innehåll: Använd bilder och videor för att göra innehållet mer attraktivt och delbart.
  • Tävlingar och kampanjer: Anordna tävlingar eller kampanjer för att öka interaktionen och skapa buzz kring varumärket.
  • Målgruppsinriktad annonsering: Använd riktad annonsering för att nå ut till specifika målgrupper och maximera effektiviteten.
  • Analysera och anpassa: Utvärdera prestanda med hjälp av analyser och anpassa strategin baserat på resultat för att kontinuerligt förbättra engagemanget.

Vill du ha vår hjälp?

GVOMEDIA

Anders Lundquist

Anders har lång erfarenhet inom foto och tv-produktion. När han inte är ute i leriga fält med kameran syns han ofta stå i speakerbåset, skriva manus eller färgkorrigera filmer. När han ska flyga sätter han heder i att fullständigt fylla ett korsord – innan planet lyfter.

Filip Grgin

Filip är ständigt ivrig med att bidra med sitt filmperspektiv. Han har erfarenhet av visuellt berättande som regissör, fotograf och klippare. Filip är väldigt kreativ och sätter bildberättandet i fokus. Han har en omfattande portfolio som demonstrerar originalitet i allt såsom informationsfilm, utbildningsfilm, kortfilm och reklam. Filip har producerat musikvideos som setts mer än 3 miljoner gånger! Han är även en erkänd Ping-Pong mästare… inom familjeturneringarna.

Daniel Henriksson

Daniel har bakgrund som industridesigner, men tyckte det var roligare att göra 3D-filmer om produkterna än att räkna på hållfasthet och släppvinklar. Han kan trolla fram det mesta ur datorn, vare sig det är illustrationer, 2D-animerat eller 3D-renderat. Arbetar främst från kontorshotellet Ready4Work i Halmstad.

Mats Björklund

Mats har gjort film sedan tonåren och det har blivit hundratals filmer genom åren; kortfilmer, reklam, dokumentärer och informationsfilmer, som regissör/producent, reporter, fotograf och redigerare. Mats har även levererat filmer och reportage både till TV 4 och SVT.

Showreel

Sydvästlänken - Elens nya motorväg

Denna film beskriver Sydvästlänken, en ny högspänningsledning med både växelström och likström som sträcker sig 44 mil från Hallsberg till Hurva i Skåne.

Bron över Svindersviken

3D-animation som visar hur bron som förbinder Kvarnholmen med Nacka dras på plats

Dermatrisse

Animerad instruktionsfilm om hur man använder en tandbleknings-produkt

Varbergstunneln

En film som beskriver Västkustbanans nya sträckning under Varberg.

Marieholmstunneln – sänkning av tunneldel

Den första av tre sänkningar av Marieholmstunneln, en ny tunnel under Göra Älv.

Körkort i sommar

Film till Facebook-kampanj för att få körkortselever ska boka prov i god tid.

Har du koll?

Film till Facebook-kampanj för att få körkortselever att förebereda sig inför proven.

Vägen till körkort

Animerad film som går igenom det man behöver veta inför körprov och kunskapsprov.

Mats - Sveriges nya forskningssatellit

Mats är en ny forskningssatellit som ska skickas upp 2019 för att studera atmosfären.

Arlanda-regionen – Navet i Skandinavien

Denna film handlar om gemensamma prioriteringar av nödvändiga satsningar för att enas om en ny långsiktig plan för regional infrastruktur.

Västsvenska Paketet

En film som beskriver de olika delarna i Västsvenska Paketet, en stor infrastruktur-satsning i Göteborgsområdet.

Västlänken – Så minskar vi störningarna

2D-animerad film som tar upp störningar och åtgärder vid byggandet av en ny tågtunnel under centrala Göteborg

Så bygger vi Citybanan

Helt 3D-animerad film som i detalj beskriver det komplicerade byggandet av Citybanans Station Odenplan.

Citybanan (Kortversion)

Kort, visuell film om Citybanan från start till invigning.

Filmen om Citybanan

Slutfilmen som sammanfattar nära 10 års byggtid och dokumentation av Citybanan.

Blixtljuset

Rekryteringsfilm till smedjan Blixtljuset

Kreametern

Tillväxtverket skulle hålla en presentation om en rapport angående kreativa yrkesroller och hur de förändrats i Sverige. Vi gjorde en kreativ animerad film om rapporten.

Digitalisering i Haninge Kommun

Ny avloppstunnel från Bromma

En film som beskriver byggandet av en ny avloppstunnel från Bromma till Henriksdal, där allt avloppsvatten från Stockholm ska renas i framtiden.

Yrkesfilmer

Ny membranteknik i Henriksdal

Getingmidjan - brobyte 2019

Film som beskriver arbetet med bytet av Getingmidjans södra bro under avstängningen sommaren 2019.

Getingmidjan - brobyte 2020

Film som beskriver arbetet med bytet av Getingmidjans norra bro under avstängningen sommaren 2020.

Barnfetma - Den viktiga leken

En av 4 filmer som producerades i samverkan med ett forskningsprojekt om barnobesitas i Region Västernorrland. Filmerna behandlar saker som tallriksmodellen, kosthållning och sötsaker, inköp, motion, skärmtid och hur man kan stötta varandra inom familjen.

JUICE/PEP

Film som beskriver hur rymdsonden JUICE med svenska instrument ombord ska färdas till Jupiter och mäta strålning och analysera de stora ismånarna.

Mats - Sveriges nya forskningssatellit

Grafikreel 2021